با عضویت در خبرنامه مطالب را در ایمیل خود دنبال کنید

سوالات امتحانی سازمان مالکیت فکری جهانی (وایپو) در حوزه پتنت ها و پاسخ های دکتر طاهر حبیب زاده

سازمان مالکیت فکری جهانی – وایپو – (World Intelectual Property Organization ~ WIPO ) مهمترین نهاد بین المللی است که متولی سیاست گذاری در حوزه مالکیت های فکری است.

این سازمان برای ترویج مباحث مالکیت های فکری با رویکردهای مختلف از جمله اقتصادی و حقوقی دوره های آموزشی برگزار می کند. تقریبا قریب به ۲۰ عنوان دوره از طریق این سازمان برگزار می شود و به شرکت کنندگانی که حدنصاب ۵۰ نمره از ۱۰۰ را در امتحان جامع پایانی کسب کنند گواهینامه معتبر اعطا می کند (با درجه بندی نمرات از صرفا پاس شده تا ممتاز).

با معرفی از جمله دکتر حبیب زاده از سوی مرکز مالکیت فکری ایران و دانشگاه صنعتی شریف به وایپو، ایشان در دوره آموزشی به ارزش ۱۲۰ ساعت مشارکت نموده و در امتحان جامع پایانی که به صورت کتبی و تشریحی برگزار شد نمره ۹۴ از ۱۰۰ را اخذ نمودند. بنا به اظهار نظر ممتحن برگه، عدم اعطای نمره کامل ۱۰۰ به خاطر یک نکته در سوال ۳ بوده است که البته درخواست تجدیدنظر در این سوال شده است. مجموع تعداد سوالات ۲۶ مورد بود.

مفاد امتحان مبتنی بر آخرین رویکردهای وایپو در زمینه ترویج تولید و حمایت و تجاری سازی دارایی های فکری در سطح جهانی، کنوانسیون پاریس، حقوق آمریکا، معاهده پی.سی.تی. و تریپس، اتحادیه اروپا و حقوق داخلی کشور شخص شرکت کننده بود.

این دوره بر بحت پتنت ها (اختراعات و نرم افزارها و دارو و …)  تمرکز داشت.

در ادامه اظهارنظر داور، فایل کامل سوالات و پاسخ های دکتر حبیب زاده (در ۲۵ صفحه) را می توانید دریافت کنید.

به علاقمندان توصیه می شود در کنار مقاطع تحصیلی دانشگاهی، در دوره های بین المللی معتبر که به حوزه فعالیت یا علاقمندی شان مربوط است شرکت کنند تا بتوانند دانش خود را به روز نگه دارند  و علاوه بر آن میزان دانش خود را در یک امتحان جامع و معتبر محک بزنند. 

نظر ممتحن برگه امتحانی:

ترجمه:

  • دانشجو نه تنها دانش کامل و روشنی در رابطه با همه موضوعات از خود نشان داد، بلکه پاسخ های منظم و با مهارت تدوین شده ای را  به همراه ارجاعات مفصل و کافی ارایه نمود.
  • نمره ۱۰۰ را نگرفت تنها به این دلیل که در سوال ۳  به برخی از سوالات پاسخ هایی با قطعیت و تعریف شده بیشتری (مانند آنهایی که به اعتبار مربوط بودند) ارایه نکرد. 
  • اما جدای از این جزییات، دانشجو امتحان چشم گیری تسلیم کرد و وقتی کسی متن پاسخنامه وی را می خواند تلاش و فهم موضوع به وضوح مشهود است.
  • تبریک!

بخشی از پاسخ نامه دکتر حبیب زاده:

دریافت فایل‌های پیوست شده

شما برای دریافت فایل باید وارد شوید و یا نام نویسی کنید. (دریافت فایل رایگان است)

حتما پوشه Spam یا Junk ایمیل خود را چک کنید، چرا که ممکن است ایمیل حاوی رمز شما به اسپم وارد شود.

  • تاریخ انتشار: 29 تیر 1396
  • تعداد بازدید: 2953
  • بدون دیدگاه