با عضویت در خبرنامه مطالب را در ایمیل خود دنبال کنید

نشست علمی: آسیب شناسی استفاده از ابزار حجاب و آزادی در ایجاد فتنه با تکیه بر فتنه ۱۴۰۱

بسمه تعالی

در نشستی که دیروز در موسسه انوار توحید قم، تحت نظر و ارشادات استاد عارف حضرت آیت الله کمیلی خراسانی (دام ظله) برگزار شد، ارائه کننده دوم، جناب آقای دکتر طاهر حبیب زاده، ابتدا در حول واژگان عنوان نشست (آسیب شناسی استفاده ابزاری از حجاب و آزادی در ایجاد فتنه) مطالبی را ارائه کرده اند از جمله اینکه وقتی سخن از آسیب شناسی می شود، بایست یک امر مطلوب را آسیب شناسی کرد نه یک امر نامطلوب را. به عنوان مثال، عبارت «آسیب شناسی اعتیاد» یک عبارت متناقض است، چرا که اعتیاد از نگاه ما، خودش یک امر نامطلوب و منشا آسیب هاست و منطقا معنی ندارد از یک عامل و منشا آسیب، آسیب شناسی شود! ما یک مفهوم یا موضوع مطلوب را آسیب شناسی می کنیم تا کاستی ها و ضعف های آن را شناسایی و برطرف کنیم؛ لذا منطقا نمی توان از امر نامطلوب آسیب شناسی کرد. در مقابل، اگر «آسیب شناسی حجاب» موضوع ما باشد، با یک عبارت مفهوم دار روبرو هستیم، چرا که حجاب امری مطلوب است و حافظ امنیت بانوان و کمک کننده به حفظ حریم خصوصی شخصی آنان است، و ما در صدد آن هستیم که آسیب های آن (نواقص، کاستی، آفت های ممکن) را شناسایی کنیم، مانند استفاده ابزاری از حجاب، و در مرحله بعد ارائه طریق کنیم.
لذا در عنوان نشست، استفاده ابزاری از حجاب (یک امر نامطلوب)، برای اینکه این ایراد فنی ظاهری رفع گردد، خود را در جایگاه دشمن قرار می دهیم تا ببینیم دشمن که از مساله حجاب به عنوان ابزار استفاده می کرد و برای او یک امر مطلوب بود، اینک در اتاق فکر دشمن چگونه به این موضوع پرداخته می شود و علل دست نیافتن دشمن به اهداف خود از طریق استفاده ابزاری از حجاب و آزادی چیست؟ البته مساله حجاب، ابزار دشمن بود و هدف اولیه ایجاد فتنه، یعنی ایجاد فضایی که برون رفت از آن دشوار و برای برخی محال است، و هدف غایی دشمن براندازی نظام حاکم و دست کم، ضربات اساسی بر آن بود که به دلایلی ناکام ماند و در ادامه اشاره می شود.
در ادامه ایشان با بیان این پرسش که چرا دشمن از زمان های دور و به ویژه در فتنه اخیر (۱۴۰۱) روی مساله حجاب دست گذاشت، بیان کردند که دشمن از دیرباز توسعه و ترویج فرهنگ برهنگی را به عنوان یک تاکتیک قدرتمند و کارساز علیه جوامع و حکومت های اسلامی تجربه کرده است. در روایات نیز موید این مساله وجود دارد. تجربه امروز غرب پیش روی ماست، اما دیده بینا و نفس سلیم می خواهد تا واقعیت را بببنید. ماجرای اندلس (اسپانیای امروز) نمونه بارز پیش روی اهالی پژوهش و عبرت است. زمانی که مسلمانان پس از حدود ۸۰۰ سال تمدن اسلامی، به واسطه یک حیله فرهنگی از پای درآمدند و آن روانه کردن زنان و دختران بی حجاب از سوی برخی مسیحیان به سرزمین اسلامی در آن زمان بود. جوانان و حتی برخی سردمداران را گرفتار فساد کرده و در نهایت یک تمدن بزرگ، با یک ترفند فرهنگی برهنگی شکست سنگین خورد! ای بسا اگر چنین نمی شد، امروز اسلام در سرزمین های اروپایی و غربی دارای پایگاه بسیار قدرتمندی بود و ادامه تاریخ به شکل دیگری رقم می خورد. از این واقعه بایست به عنوان یک افسوس بزرگ تاریخی یاد کرد. آری، مساله فقط بیرون بودن چند تار مو یا قدری زلف نیست که تصور شود امری کم اثر و یا بسیار فرعی و جزئی است، تجربه تاریخی نشان می دهد که از اجتماع همین برهنگی های خرد، زمینه سقوط یک تمدن بزرگ رقم می خورد. من جرب المجرب، حلت به الندامه.

در قسمت پایانی در جستجوی علل شکست دشمن، ایشان افزودند که شکست دشمن در این جنگ نرم با آن همه عده و عده و هژمونی رسانه ای تمام عیار علیه کشور و تمامیت نظام، سه علت مهم دارد:
اول – سابقه تاریخی ایرانیان، که اصالتا به اصول مهمی در جهت حفظ حریم زنان پایبند بوده اند، حتی قبل از ورود اسلام به ایران خط قرمزهای سنگینی وجود داشته است. جامعه ایرانی هیچ گاه فرهنگ برهنگی را نپذیرفته است. دیوارنگاره های به جا مانده از ایام ماضی از جمله تخت جمشید، به وضوح بیانگر این مطلب است که ایرانیان باستان داشتن پوشش خاصی را نسبت به بانوان لازم می شمردند و فرهنگ پوشیدگی ویژه ای در این زمینه حاکم بوده است و حتی بانوان سرهایشان را می پوشانیدند. حتی آن ایرانیانی که مخالف دین اند، اگر خود را یک ایرانی اصیل بدانند،‌ حتما «نه» بلندی به «فرهنگ برهنگی» خواهند گفت. دشمن این محاسبه تاریخی را نادیده گرفته بود و گمان می کرد حتی قشر ضعیف الححاب، در پی تحریکات آنان، کشف ححاب می کنند یا علیه نظام می شورند ولی آنچه رخ داد دقیقا خلاف این بود. پیام مخابره شده به اتاق فکر دشمن این بود: یک ایرانی اصیل، هیچ گاه برهنه نمی گردد، حتی جزئا؛ پوشش شرافتمندانه برای او یک اصل است.

دوم – حضور یک رهبر الهی و فرزانه در راس حاکمیت، رهبری که دایما اوضاع را با دقت و بصیرت مثال زدنی رصد می کند و کانون همبستگی اراده های قاطبه مردم ایران است. ارشادات و رهنمودهای ایشان همواره برهم زننده نقشه های دشمن است ولو نقشه های جامع و تحسین برانگیز.

سوم – حضور مردم مومن و انقلابی و بصیر ایران در صحنه و پشتیبانی غیرتمند آنان از ولی فقیه زمان، که همواره نشان داده اند با همه ضعف ها در کشورها که امروزه در راس آنها از جمله مسائل اقتصادی قرار دارد، حاضر نیستند به دشمن باج دهند و در جناح دشمن علیه خود شمشیر بکشند. گلایه دارند، انتقاد دارند، اما اصل را حافظ اند؛‌ تیشه برریشه را نمی زنند.

به قطع یقین تا این سه عنصر در جامعه ایرانی حاکم است، دشمن در تمامی اقدامات علیه کشور و نظام و ملت ایران شکست خواهد خورد، انشالله تعالی.

 

  • تاریخ انتشار: 29 دی 1401
  • تعداد بازدید: 784
  • بدون دیدگاه