با عضویت در خبرنامه مطالب را در ایمیل خود دنبال کنید

قانون تعیین میزان مجاز بازی رایانه ای دلبندان در منزل مصوب ۱۳۹۸

بسمه تعالی
 قانون تعیین میزان مجاز بازی رایانه ای دلبندان در منزل مصوب ۱۳۹۸

مقدمه
در راستای استفاده بهینه فرزندان از عمر شریف و این نعمت بی بدیل الهی و مسئولیت والدین در جهت دهی به مدیریت زمان فرزندان و جلوگیری از اتلاف وقت آنان، ضمن رعایت انعطاف و تحقق بخشی به خواسته های متعارف متناسب با گروه سنی شان، این مصوبه با جلب نظر همه اعضای خانواده تدوین و ابلاغ می گردد:

ماده ۱- مشمولین
دلبندان زیر ۱۵ سال

ماده ۲- زمان بندی
الف) روزهای مدرسه: ساعت ۷:۰۰ الی ۸:۰۰ عصر
ب) روزهای تعطیل: ساعت ۱۱ الی ۱۲:۰۰ صبح + ۷:۰۰ الی ۸:۰۰ عصر
تبصره ۱ – در مواردی که پدر یا مادر صلاح بدانند و علت موجه آن را به مشمولین توضیح دهند می توانند به مدت زمان فوق اضافه کرده یا از آن کم نمایند یا همان مقدار زمان را در همان روز جابجا نمایند. در موارد تعارض بین نظر پدر و مادر، نظر مادر تقدم دارد. میزان کم یا زیادی به موجب این بند از نصف زمان مقرر در فوق تجاوز نمی کند.

تبصره ۲ – در صورت انجام فعالیت های بهره ور مادی یا معنوی و با تایید مادر، به زمان مقرر در ماده ۲، مدت ۱۵ دقیقه اضافه می شود؛ این موارد عبارتند از: کمک به والدین در کارهای منزل، تلاوت قرآن برای یک صفحه همراه با ترجمه و نماز اول وقت. این میزان تشویق از نیم ساعت در روز تجاوز نخواهد کرد.
تبصره ۳ – نظر به اینکه دلبندان زیر ۶ سال هنوز چندان نصیحت پذیر نیستند، زمان بندی ایشان منعطف و در حیطه صلاحدید مادر است. این تبصره تا سن ۶ سالگی آنان در حق ایشان مجری است.

ماده ۳- موارد خاص
الف) در زمان هایی که ذاتا برای تفریح و تفرج اختصاص می یابد، ساعات مقرر در ماده ۲ به صلاحدید پدر و مادر قابل افزایش است. لکن این افزایش نباید بیش از دو برابر مدت مذکور در ماده ۲ باشد.
ب) در زمان هایی که مهمان در منزل حضور دارد، مدت زمان مقرر در ماده ۲ به نصف کاهش می یابد. مشمولین ماده ۱ موظف اند اوقات خود را با فرزندان هم گروه سنی مهمان صرف کنند مگر اینکه مهمان فاقد فرزند هرگروه سنی باشد.

ماده ۴- ضمانت اجرا
الف) نظارت بر حسن اجرای این قانون بر عهده مادر است. لکن، هر زمان پدر در جمع خانواده حضور آزاد داشته باشد، این تکلیف بر عهده ایشان نیز می باشد.
ب)‌ در صورت نقض زمان بندی مقرر در ماده ۲، در دفعات اول تا سه مرتبه اخطار و در دفعات بعدی، به میزان تجاوز از زمان قانونی، از زمان روزهای بعدی کسر می گردد. در صورت عدم رعایت زمان بندی علی رغم اخطارات و کسورات قانونی، پدر خانواده متعهد است دستگاه های موبایل لمسی را به فروش رساند و از محل آن موبایل کاملا ساده تهیه و مابقی را صرف خرید کتب متناسب با سن مشمولین کند.
ج) در صورت رعایت زمانبندی مقرر در ماده ۲، پدر مکلف است در پایان هر هفته علاوه بر پول جیبی هفتگی، تا نصف آن به عنوان تشویق اضافه کند. رعایت این قانون برای یک سال تمام مستوجب پاداش نقدی برابر با پانصدهزار تومان و یک سفر مشهد مقدس می باشد. موارد مصرف پاداش نقدی با نظارت و تایید مادر تعیین می گردد.
کلیه توافقات سابق بر این، از زمان ابلاغ این مصوبه ملغی اثر است. این قانون برای مدت شش ماه به صورت آزمایشی اجرا می گردد و تفهیم مفاد آن بر عهده مادر است.

توفیقات شما را در اجرای صحیح این مصوبه از خدای منان خواستارم.

پدر خانواده – طاهر حبیب زاده
تاریخ ۹ آذر   ۱۳۹۸

 

  • تاریخ انتشار: 10 آذر 1398
  • تعداد بازدید: 1482
  • 1 دیدگاه
1 دیدگاه برای این نوشته فرستاده شده است.
  1. hamzehei

    آذر 14ام, 1398 در 7:58 ق.ظ (#)

    سلام
    ملغی اثر یا ملغی الاثر دکتر؟

    هر دو مورد صحیح است