با عضویت در خبرنامه مطالب را در ایمیل خود دنبال کنید

درس هایی که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی داد…

بسمه تعالی

درس هایی که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی داد…

گاهی الگوگیری از اسوه ها بسیار دشوار است. آنچنان قد آنان بلند است که دست ما هیچ گاه نمی رسد. اما گاهی اسوه ها دم دستی اند و قابل لمس. همین دور و بر ما. به راحتی می توان معرفی کرد و نشان داد و درس گرفت. حاج قاسم یکی از آنهاست. با حیات و شهادت خود درس های زیبایی به ما آموخت…
۱. او به ما گوشزد کرد که مدرک تحصیلی مهم نیست. آدمیت مهم است و در نگاه مکتب شیعه، عبد خدا بودن قیمت دارد ولاغیر. مگر حاج قاسم چند کلاس سواد داشت؟ کدام تحصیلات دانشگاهی را پیمود؟ او در دانشگاه واقعی که دانشگاه عبودیت و بندگی است وارد شد و با نمره ممتاز فارغ التحصیل گشت. پس اصلا ننازیم به چند مدرک دانشگاهی که گاهی در این دنیا هم گرهی را باز نمی کنند چه رسد به آن دنیا. حاج قاسم یک نمونه بارز و امروزی برای اثبات این ادعاست.
۲. او خفتگان را بیدار کرد و بیداران را بیدارتر. اثبات کرد که فقط با خداست که همه چیز شدنی است و بدون خدا هیچ چیز شدنی نیست و اگر به ظاهر نتیجه ای هم رخ دهد، حباب روی آب است و به زودی محو خواهد شد. فاین تذهبون؟ امید داریم که دوباره خواب فرا نگیرد.
۳. او استقامت را معنی کرد. ۴۰ سال پوتین به پا کرد. در بیابان ها نبرد کرد. شب و روز نشناخت و به قدرت پیش تاخت. زمانی که مردمان در رخت نرم بودند روی شن های بیابان ها آرمید اما هیچ گاه خسته نشد، گلایه نکرد، دلسرد نشد. روز به روز قدرتمندتر شد و امیدوارتر و مصمم تر. نه در آرمان مبارزه و جهاد بیرونی، بلکه مهم تر از آن در جهاد درونی به شدت مقاوم و با حوصله نمایان شد و پیروزی در این جهاد بود که امروز از او یک سرمایه بی بدیل ساخته است.
۴. او از همین مردم بود و با همین مردم زیست و با همین مردم هم در آرامگاه ابدی آرام گرفت. مردم را از خود جدا ندید و خود را از مردم جدا نکرد. به مانند توده مردم ساده زیست و دنیاطلبی نکرد. ابزارهای مردم داری را به خوبی آموخته بود و در وجود خود پیاده کرده بود. از خوش رویی، تواضع، بی ادعایی، عدم تظاهر، گره گشایی، خانه امید بودن برای مردم همه در وجود او جمع شده بود.
۵. او شعار تبعیت از رهبری را عملی کرد بدون اینکه ادعایی داشته باشد. خیلی ها این شعار را داده اند و می دهند اما او بود که به این شعار، با نمره عالی عمل کرد آن هم در بالاترین سطح تکلیف و اجرا. کاری به مردم اطراف نداشت. مشغول و مراقب تکلیف خود بود و به فرمانده خود گزارش می داد و تاییدیه می گرفت و پیش می رفت. آخرش هم به مقصدی که باید، رسید.
۶. حالا ماییم و یک سردار شهید؛ او رسالت بازماندگان را سنگین تر کرد. خون او گرچه در رگ های ما جاری شد و ما را یک خانه تکانی جدی داد اما دین بزرگی هم بر گردن ما گذاشت. باید نشست و فکر کرد که چگونه باید این دین را ادا کرد…

سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا

طاهر حبیب زاده
۱۸ دی ماه ۱۳۹۸

برچسب‌ها:
  • تاریخ انتشار: 18 دی 1398
  • تعداد بازدید: 5650
  • بدون دیدگاه