با عضویت در خبرنامه مطالب را در ایمیل خود دنبال کنید

حقوق مالکیت فکری انگلستان

توضیح مختصر:

مجلد حاضر شامل ۱۱ فصل است که به بررسی مسائل حقوق مالکیت فکری در حقوق انگلستان به عنوان سرچشمه حقوق کامن لا (Common Law) می پردازد. عناوین مهم فصول به این شرح است: حق مولف و نقض و ضمانت اجراهای نقض آن، ثبت اختراع و موارد قابل ثبت و کیفیت حمایت و ضمانت اجراهای نقض آن، حقوق مربوط به طرح و طراحی صنعتی و مسائل آن، ثبت نام و علامت تجاری و نقض و ضمانت اجراهای آن، مسایل مربوط به اسرار تجاری، سوء استفاده از علامت تجاری دیگری، و وضعیت نرم افزارهای رایانه ای در حقوق مالکیت فکری. در تمام متن، ترجمه اصطلاحات و واژه های حقوقی و نیز کلمات عمومی در پاورقی آورده شده است تا از صرف وقت برای ارجاع مکرر به فرهنگ لغات جلوگیری شود. در این راستا قریب به ۵۰۰۰  واژه ترجمه شده است. سعی شده است همه واژه های عمومی و تخصصی با معنی مناسب در متن، ترجمه شده باشند و در موارد لازم ریشه آنها ذکر شود. این روش موجب می شود که انگیزه خواننده محترم برای ادامه متن تقویت گردد و از صرف وقت و کم رغبتی حاصل از مراجعه مکرر به فرهنگ لغات خودداری شود و سرعت متن خوانی نیز افزایش یابد.
مطالعه این اثر به علاقمندان این حوزه این توانایی را می دهد که با اصطلاحات تخصصی و دقیق حقوق مالکیت فکری آشنا شده و در هنگام نوشتن مطالب حقوقی به زبان انگلیسی یا جستجو در میان منابع خارجی از کلید واژه های مناسب استفاده کنند. همچنین با قوانین موضوعه این حوزه در سطح انگلستان و اتحادیه اروپا آشنا شوند. بدیهی است که مباحث تفصیلی در کتب مربوطه که لیست منتخبی از آنها در پایان آورده شده است، قابل پیگیری است.
در پایان مجموعه سوالات خودآزمایی در حوزه های مورد بحث به همراه پاسخ نامه تشریحی آورده شده است، که برگرفته از وب سایت رسمی دانشگاه آکسفورد انگلستان است.
هر چند این کتاب ابتدائا برای دانشجویان و محققان حقوق در سطوح مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری تدوین شده است، اما برای تمامی فعالان حقوقی به ویژه در حوزه حقوق مالکیت فکری از جمله وکلا، مشاوران، تجار، کارشناسان ادارات ثبت مالکیت های فکری قابل استفاده خواهد بود.

برای تهیه آنلاین این کتاب از انتشارات خرسندی اینجا کلیک کنید.

 

برچسب‌ها:
  • تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1396
  • تعداد بازدید: 5256
  • بدون دیدگاه